hétfő, március 23, 2009

Kalandozások bürokráciában:
Mert ugye oké, van autó, de kell hozzá intézni a parkolást is. Önkormányzat felhív (nem, nem megyek potyára sehova, előbb mondják meg, mi kell hozzá), mondom van új autóm (nem örültek velem, semmi gartuláció), szeretnék súlyadót fizetni, hogy aztán parkolhassak kedvezménnyel.

Kaland 1.: Nem náluk kell súlyadót fizetnem, hanem abban a kerületben, ahova folyó év január 1-jén tartoztam. Fizessek ott, kérjek onnan egy nullás igazolást, hogy fizettem, és aztán kaphatok parkolási engedélyt, ha már itt van az állandó bejelentett (huhh, ezt múlt előtti héten elintéztük ugye)

Kaland 2.: Felhívom a másik önkormányzatot. Három telefonszám és két ügyintéző után telefonvégre kerül az illetékes. Súlyadót majd akkor tudok fizetni, ha nekik megjön a mittudménhonnan (asszem PM-et mondott, de mi a fasz köze van a PM-nek az én autómhoz?) az értesítés, hogy én autót vásároltam, azt ők iktatják, majd kiküldenek egy értesítést, hogy fizessek súlyadót, akkor én azt befizetem és már kaphatok is igazolást ('ez bele telhet pár hétbe', haha szép eufemizmus).

Itt kezdett el bűzleni a dolog, Hugi ugyanis múlt héten kapta meg a levelet, hogy fizethet a tavaly márciusban vásárolt kocsija után. Kérdezem, hogy ilyen levelezgetés nélkül nem lehet-e fizetni, hogy bemegyek mondjuk ma délután, perkálok, ők meg nyomtatnak valamit, hogy perkáltam, de nem. Ráadásul az ügyintéző néni a végére pánikba esett, hogy én itt gyorsítani akarom az eljárást, és 10 perc csacsogás után közölte, hogy tulajdonképpen nem is ő az illetékes.

Klassz.

Kaland 3.: Visszahívom a jelenlegi önkormányzatomat, mondom, hogy ebből így jövő februárra lesz nullás igazolás, mert és mondom, hogy mit mondtak. A csaj szerencsére ekkor átváltott automata üzemmódról és elkezdett gondolkozni, hogy akkor nekem ez hanyadik autóm is tulajdonképpen. Mondom az első. Mert ő az előbb (elsőre is vele beszéltem) úgy értette, hogy nem az első. Mondom, higgye el, hogy nem keverem össze, még sosem volt autóm, ergo ez az első. Ja? Akkor nem kell igazolás, mert idén nem is kell súlyadót fizetnem, csak jövőre, menjek be fizessek 2000 magyar forintot, és adnak parkolóengedélyt.

Juhéjj.
Ilyenkor mindig azon gondolkozom, hogy aki nem olyan hihetetlenül intelligens és rámenős mint én, az hogyafaszba intézi ezeket a dolgokat?


Megjegyzések: Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]





<< Főoldal

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Feliratkozás Bejegyzések [Atom]