hétfő, november 23, 2009

Most hívott az ügyvéd, hogy vonulhatok az ügyészségre csütörtökön. Ezt a sztorit a balesetnél hagytam abba, mert nyár elején nem írtam blogot.
Szóval ugye volt az, hogy vállficam, ami 8 napon túl gyógyuló sérülés, úgyhogy büntetőeljárás. Júniusban jártam ügyvédhez meg rendőrségre, és gyorsan kiderült, hogy két választásom van. Az egyik, hogy tagadom, hogy nekem felelősségem lett volna a balesetben és hagyom, hogy bírósági ügy legyen belőle, ami két esélyes - vagy felmentenek és akkor ennyi, vagy nem, és akkor alsó hangon egy év jogsi nélkül és kb. 70-100 000 pénzbünti.

A másik, hogy elismerem a felelősségem és közvetítői eljárást kérek. Ennek a lényege, hogy az ügy kikerül a bíróságról, át a pártfogói felügyelethez, ahol a két fél leül egy asztalhoz, egy mediátor (közvetítő) és az ügyvédeik jelenlétében és a bűnös (én) kifejezi szándékát, hogy jóvátegye a hibát, a sértett pedig megmondja, hogyan kárpótolhatja az őt ért sérelemért (ami esetünkben egy vállficam és egy eldeformálódott bicikli). Igen, általában pénzben kell jóvátenni a hibát, az ügyvédem szerint ezesetben nagyjából egy bicikli áráról van szó. (A dolog pikantériája, hogy a lány és az ügyvédje még az előtt jelezték, hogy benne lennének a közvetítői eljárásban, hogy engem hivatalosan meggyanúsítottak volna [őt előbb hallgatták meg, mint hogy engem felhívott volna a rendőrnő, hogy 'jöjjön be, hogy meggyanúsíthassam!'] jó ügyvédje van nyilván).

Végül jól megrágtuk a dolgot az ügyvéddel, és abban maradtunk, hogy kezdeményezzük a közvetítőit, nekem nincs időm, meg energiám évekig bíróságra járni, ez így a legegyszerűbb és legjobb mindenkinek. Na így állunk most, csütörtökön előzetes meghallgatásra kell menni, mert a közvetítői eljárást az ügyésznek kell engedélyeznie, de az engedélyezés előtt meg akarja hallhatni mindkét felet.

Egyébként számomra nagyon érdekes, hogy mivel a baleset májusban történt, fél éve vezetek úgy, hogy gyanúsított vagyok (LB napokig ezen röhögött és úgy vette föl a telefont, hogy 'helló gyanúsítottkám!') egy olyan ügyben, ami miatt egy évre bevonhatják a jogosítványomat, és ami ahogy elnézem, még legalább további fél évig húzódni fog. Nem mintha különösebben boldoggá tenne, ha elvették volna azon melegében, csak nekem valahogy az tűnt volna logikusnak.

Megjegyzések: Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]





<< Főoldal

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Feliratkozás Bejegyzések [Atom]